Technická data

Koncepce projektu

Koncept lodě Sun River vzešel z pečlivého designu, modelování a experimentálního ověřování za účelem dosažení minimálního hydrodynamického odporu trupu lodě. Snahou elého projektu bylo získat maximum energie pro pohon lodě ze slunce pomocí nejmodernějších solárních technologií a baterií. 

Energetická bilance

 Sun River byla navržena a postavena výhradně na solární pohon. Umožnily to použité vysoce účinné solární články a výkonné baterie, které jsou v současné době nejlepší na trhu. Účinnot solárních panelů je 21,5 %, což umožňuje v letní sezoně uplout tisíce km výhradně na solární pohon.  Pokud by snad dlouhodobě nebylo, vzhledem k špatnému počasí, dostatek slunečního svitu, lze nouzově dobít baterie z veřejné sítě a nebo z přenosného generátoru.

 Jestliže zrovna SunRiver nejede, je možné ji využít jako malou solární elektrárnu, která je schopna vytvořit dostatek elektřiny pro zásobení např. rodinného domu. Stačí jen Sun River připojit k vaší rozvodné síti..

Technické parametry

Rychlost a dojezd :

Rychlost : 0 - 12 km/h
Max. rychlost : 18 km/h

Dojezd :  >200 km
* ( na jedno nabití )

Zóna pro plavbu na moři : 1  

Solární energie a motory :

Plocha solárních panelů : 30m^2
Výkon solárních panelů : 6200 W
Kapacita baterií : 2 x 28 kWh
Výkon elektromotorů : 2 x 25 kW
Přední i zadní příčný pohon: 2 x 4 kW
Solární panel pro ohřev TUV : 0,6kW

Míry lodě :

Délka Lmax : 10,68 m
Šířka Bmax : 3,68 m
Výtlak G :  6,5 až 7,5 t
Ponor : 0,56 až 0,62m
Min.podjezdná výška : 2,8 m

Pohon

Loď je poháněná dvěma lodními šrouby, z nichž každý je připojen na 3.fázový elektromotor o jmenovitém výkonu cca 20 kW.
Elektromotory jsou spolehlivé, tiché, nenáročné na údržbu a zabírají malý prostor. Jejich otáčky, tím i rychlost lodě, se elektronicky řídí z kormidelny.

Baterie

Na SunRiveru jsou použité osvědčené lithiové baterie o celkové kapacitě 2 x 28 kWh  
Na jedno nabití baterií je loď schopná uplout i více než 200 km !

Plavební technologie

 Loď je vybavena sonarem na měření hloubky pod lodí, videokamerou snímající prostor za zádí lodě a zvukovými čidly pro usnadnění couvání k molům. Pro jednoduché vyvazování v plavebních komorách je loď na bocích horní paluby vybavena pohodlnými středovými vázacími mechanizmy. 

Pro zvýšení bezpečnosti během špatného počasí, jako je například mlha, Sun River může být také vybavena radarem nebo systémem infra-červeného nočního vidění a autopilotem.

Bezpečnost a prevence

 SR má množství doplňků, které slouží k pohodlí za normální plavby a také zajišťují bezpečnost lodě i posádky v případě nouzových situací.

 Pro zvýšení spolehlivosti je silová část lodě rozdělena na dvě samostatné jednotky (levou a pravou). V praxi to znamená, že loď v případě poruchy levé energetické jednotky spolehlivě dopluje jen na pravou a naopak.

Čistička vody a topení

 Sun River je vybavena úpravnou vody včetně odsolování. Znamená to, že je na lodi dostatek pitné vody kdykoliv během plavby. Posádka proto nemusí vyhledávat přístavy na doplňování zásoby vody ani kupovat balenou vodu.

Celý trup spodní paluby je tepelně izolován a teplota uvnitř lodi může být regulována pomocí tepelného čerpadla vzduch-vzduch. Je to výkonnější a zároveň i k přírodě šetrnější způsob než běžné topení a klimatizace

* Loď je připravena pro sériovou výrobu ve statutu CE